بحران آب یک جمله نمادین و شعارگونه نیست

قالب وبلاگ


بحران آب یک جمله نمادین و شعارگونه نیست
آب سرمایه جاویدان 
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بحران آب یک جمله نمادین و شعارگونه نیست و آدرس water-.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






خواص مولکولی آب :
مولکول فرمول شیمیایی آب H2O است، مولکول آب از دو اتم هیدروژن و یک اتم اکسیژن تشکیل شده است که با پیوندهای کوالانس به هم متصل شده اند.اتم های هیدروژن دارای بار مثبت هستند و با زاویه نزدیک به 105 درجه در اطرافاتم اکسیژن قرار گرفته اند که این موضوع باعث قطبی شدن پیوندهای مولکول آب شده است. جرم مولی آب برابر18 گرم بر مول می باشد.
خواص فیزیکی آب :
بی بو، بی رنگ و بی طعم.آب خواص ویژه ای دارد که آن را از دیگر مایعات متمایز کرده است.از این خواص ویژه می توان به ظرفیت گرمایی بالا،افزایش غیر عادی حجم آب به هنگام انجماد،کشش سطحی بالا،گرانروی بسیار پایین و بالا بودن گرمای نهان تغییر فاز اشاره نمود.دلیل بسیاری از این خاصیت ها وجود پیوند هیدروژنی در میان مولکول های آب است.چگالی آب در دمای 25 درجه سانتی گراد وفشار 1 اتمسفر برابر 998/0 گرم بر سانتی متر مکعب است.آب در فشار 1 اتمسفر در دمای 100 درجه سانتی گراد می جوشد و در دمای صفر درجه سانتی راد منجمد می شود.
همچنین آب در 4 درجه سانتی گراد بیش ترین چگالی یعنی 1 گرم بر سانتی متر مکعب را دارد،که این مسئله از لحاظ علمی بسیار جالب است و یک استسنا بشمار می آید.

2-5-2-فرمول شیمیایی آب

آب نوعی ماده مرکب است که از دو عنصر اکسیژن و هیدروژن ساخته شده است.آب را جزو دسته مخلوط ها طبقه بندی نمی کنند،چون خواص آب نه به خواص هیدروژن شبیه است و نه به خواص اکسیژن.از ترکیب دو اتم هیدروژن و یک اتم اکسیژن،یک مولکول آب به وجود می آید.یک قطره آب دارای تعداد بی شماری مولکول آب می با شد.
معادله شیمیایی واکنش بین هیدروژن و اکسیژن و تشکیل آب از قرار زیر است:
2H2+O2=2H2O
هر مولکول آب دارای یک ناحیه مثبت و یک ناحیه منفی است که این دو ناحیه در دو طرف مولکول آب واقع شده اند.شیمیدان ها با کمک شواهد به این نتیجه رسیده اند که مولکول آب شکل خطی ندارد، یعنی به این صورت نیست که دواتم هیدروژن به صورت خطی در دو طرف یک اتم اکسیژن قرار گرفته باشند(H_O_H).بلکه مولکول آب حالت خمیده ای دارد که اتم های هیدروژن در سر مثبت مولکول و اتم های اکسیژن در سر منفی مولکول آب تجمع پیدا نموده اند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:
[ جمعه 21 آذر 1393برچسب:, ] [ 11:53 ] [ ALI REZAEE ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ بحران آب خوش آمدید
آرشيو مطالب
آذر 1393
امکانات سایت

آی پی رایانه شما :

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 31
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 32
بازدید ماه : 127
بازدید کل : 7606
تعداد مطالب : 73
تعداد نظرات : 13
تعداد آنلاین : 1

پخش زنده حرم وصیت شهدا
ساعت فلش مذهبی